Grundet den massive negative omtale og behandling af e-damp i medierne stod DADAFO tilbage i maj med en frustreret følelse over, at Kræftens Bekæmpelses misinformationer blev så ukritisk videreformidlet af mainstream medierne.
Bestyrelsen i DADAFO besluttede sig derfor under et bestyrelsesmøde at etablere en såkaldt mediestrategi. En mediestrategi med tre hovedformål:
1: Der skulle knyttes kontakt til et PR bureau, der skulle forestå at DADAFO’s pressemeddelelser blev udarbejdet i korrekt format og at disse blev bragt i dagspressen.
2: DADAFO’s hjemmeside skulle opgraderes og laves til det danske “go to” site vedrørende artikler, forskning, mediedækning (indland/udland), blogs, guides mm. og samtidig have et professionelt præg af et nyhedssite.
3: DADAFO skulle synligøres og brandes alle vegne som den forening man går til, når man vil have korrekt og faktuel viden om e-damp.
Da DADAFO er en frivillig non profit forening opfordrede vi samtidigt alle danske forhandlere til at støtte DADAFO med bidrag til mediestrategien i håb om at de, som den jævne dansker har bidraget til Kræftens Bekæmpelses landsindsamling, ville bidrage og donere til DADAFO’s strategi for at ændre det negative og ukorrekte billede af e-damp som blev tegnet i medierne.
Kampagnen blev en succes. Det er lykkedes DADAFO at få sendt pressemeddelelser ud af højnet kvalitet og at blive nævnt og interviewet til artikler og radioindslag fra eks. DR og Jyllands Posten. Vores hjemmeside er også så småt ved at komme op i omdrejninger og vil kun blive bedre og mere levende fra nu af.
Flere forhandlere meldte sig straks på banen og donerede til mediestrategien, hvilket vi synes de fortjener en kæmpe tak for.
Følgende har doneret til DADAFO’s mediestrategi:
DECS (Dansk E-cigaret Sammenslutning)
Pink Mule
Slagelse Damp og E-cig
Esug
NonSmokers
Djursdamp
DanskDamp
Vape4You
Kundamp
Plusdamp
Ecig Nordic
Tobakstop
SmartcigSvendborg
Smartsmoke
Vi håber på at mediestrategien, som endnu blot er ved at blive implementeret og hvis resultater først er ved at vise sig, vil kaste meget mere af sig i fremtiden.